تامسون آی اس آی[۶۱] تولید کننده و ناشر این بانک اطلاعاتی معتبر می باشد.

 

    • پایان نامه های دیجیتالی پروکوئست[۶۲]

 

بانک اطلاعاتی پر مصرف و مهم پایاننامههای دنیا، شامل خلاصه تزهای دکتری و پایاننامههای فوق لیسانس در دانشگاههای معتبر آمریکا، اروپا و ژاپن است . پوشش جامع موضوعی و زمانی این بانک اطلاعاتی ، آن را به تنها منبع قابل دسترس در این زمینه تبدیل کرده است. محققین دانشگاه پس از دیدن خلاصه پایان نامه و ۲۴ صفحه اول آن میتوانند از طریق اسمارت داک اصل پایان نامه را نیز دریافت نمایند.

 

    • اطلاعات مهندسی [۶۳]

 

مهمترین و معتبرترین بانک اطلاعاتی دنیا در زمینه مهندسی است. این بانک اطلاعاتی مهم، اطلاعات بیش از ۳۰ سال تحقیقات مهندسی دنیا در کلیه رشته های مرتبط با مهندسی را در برگرفته و دارای ۶میلیون رکورد است. EI Village2 بیش از ۵۰۰۰ ژورنال معتبر را در کلیه تخصصهای مهندسی پوشش میدهد. سالانه ۰۰۰/ ۲۰۰ رکورد جدید به این بانک اطلاعاتی اضافه می گردد. از طریق EI Village 2 دانش پژوهان دانشگاه آزاد اسلامی به بانک های اطلاعاتی خلاصه استانداردها، هندبوک های مهندسی و نیز مدارک ثبت اختراعات[۶۴] دنیا نیز دسترسی خواهند داشت .

 

    • مت ساینت[۶۵]

 

بانک اطلاعاتی مت ساینت در زمینه ریاضی و از مهمترین بانکهای مورد نیاز دانشگاهها است. مت ساینت که توسط انجمن ریاضی آمریکا منتشر می گردد. منبع جامعی است که خلاصه مقالات جهانی، کنفرانسها و کتابهای ریاضیات را از ۶۱ سال پیش پوشش میدهد. این بانک اطلاعاتی شامل بیش از ۰۰۰ / ۶۰۰/ ۱ خلاصه مقاله از ۱۷۰۰ ژورنال در کلیه موضوعات مرتبط با ریاضی بوده و سالیانه ۰۰۰ / ۷۴ رکورد جدید به آن اضافه میشود .

 

    • سی آ بی[۶۶]

 

CABI بزرگترین تولید کننده اطلاعات حرفهای و بین المللی در زمینه کشاورزی، دامداری، جنگلداری، علوم زیستی، شیلات و منابع طبیعی است . این بانک اطلاعاتی شامل ۴ میلیون رکورد از حدود ۰۰۰ / ۱۱ژوزنال، کتاب، مقالات ارائه شده در کنفرانسها و … می باشد و سالیانه ۰۰۰ / ۱۸۰ رکورد به آن اضافه می گردد.

 

    • مدلاین[۶۷]

 

بانک اطلاعاتی مدلاین از مهمترین بانکهای اطلاعاتی پزشکی است که توسط کتابخانه ملی پزشکی آمریکا منتشر می گردد. مدلاین بیش از ۴۴۰۰ ژورنال در زمینه پزشکی بالینی، بیهوشی، داندانپزشکی، علوم بهداشتی، مراقبتهای بهداشتی، علوم زیستی، پرستاری، روانشناسی، بهداشت عمومی، تحقیق و توسعه و دامپزشکیرا پوشش می دهد و شامل بیش از ۱۱ میلیون رکورد اطلاعاتی است که سالیانه ۰۰۰/ ۵۲۰ رکورد جدید به آن اضافه می شود.

 

    • دیالوگ وب[۶۸]

 

با توجه به تنوع بانکهای اطلاعاتی معتبر و نیز کم مصرف بودن برخی از آنها و همچنین نیاز جدی واحدهای دانشگاه به این بانکهای اطلاعاتی، سرویس ارزشمند دیالوگ وب برای آن دسته از پژوهشگران در نظر گرفته شده است که مایل هستند به صورت سفارشی [۶۹]به مجموعه بانک های اطلاعاتی کم مصرف دسترسی داشته باشند. دیالوگ وب شامل حدود ۹۰۰ بانک اطلاعاتی است که بیش از ۰۰۰ / ۲۰۰ منبع[۷۰]را مورد توجه قرار داده است و امکان دسترسی به مهمترین منابع علمی و بانک های اطلاعاتی در آن وجود دارد. از مزیت های قابل ذکر این سرویس امکان انتخاب بانک اطلاعاتی مورد نظر و پرداخت هزینه به میزان استفاده از هریک از آنها می باشد .
پایان نامه

 

    • ژورنال های الکترونیکی :

 

یکی از جذابترین و مهمترین بخشهای کتابخانه دیجیتال دانشگاه آزاد اسلامی مجموعه ژورنالهای الکترونیکی میباشد. هم اکنون دهها ناشر بزرگ بین المللی با بیش از ۰۰۰ / ۱۰ عنوان ژورنال الکترونیکی و نشریه تمام متن/ تمام تصویر، حدود ۱۰ میلیون مقاله معتبر علمی را از طریق کتابخانه دیجیتال و در قالب مجموعه های زیر در اختیار دانشجویان، اساتید و محققین دانشگاه آزاد اسلامی قرار داده اند.

 

    • الزویر[۷۱]

 

الزویر بزرگترین ناشر ژورنالهای الکترونیکی با بیش از ۱۶۰۰ عنوان می باشد. این مجموعه که تحت عنوانساینس دایرکتوری۶۴ در اختیار محققین دانشگاه قرار گرفته، از مهمترین مجموعه های کتابخانه دیجیتال دانشگاه آزاد اسلامیاست و تقریبا تمامی موضوعات بخصوص علوم پایه، علوم محض، کشاورزی، فنی و مهندسی، علوم پزشکی، اقتصاد و علوم انسانی و علوم اجتماعی را با ۴ سال پیشینه[۷۲]وشش می دهد. این مجموعه نشریات کلیه ناشرین وابسته به الزویر که شامل ۱۰ ناشر بزرگ دیگر میباشد را نیز پوشش میدهد.

 

    • اسپرینگر[۷۳]

 

اسپرینگر دومین ناشر بزرگ ژورنال الکترونیکی در دنیا است که با بیش از ۴۵۰ عنوان در زمینه های ریاضیات، روانشناسی، پزشکی، فنی و مهندسی، علوم، کامپیوتر، زیست شناسی و …. نشریات معتبری را منتشر مینماید. دسترسی به ژورنالهای این ناشر از سال ۱۹۵۵ به بعد در کتابخانه دیجیتال دانشگاه میسر است.

 

    • کالور[۷۴]

 

انتشار بیش از ۶۵۰ ژورنال الکترونیکی و حدود ۶۰۰ کتاب الکترونیکی بسیار معتبر و با درجه علمی بالا از سوی کالور، آنرا به یکی از بزرگترین ناشرین الکترونیکی تبدیل کرده است. این نشریات پوشش متنوعی از پزشکی تا مهندسی و از علوم انسانی تا اقتصاد و از علوم زیستی تا کشاورزی دارد.

 

    • امرالد[۷۵]

 

    • مجموعه امرالد که توسط دانشگاه ام.بی.سی[۷۶] منتشر می شود از معتبرترین ژورنالهای علوم و تکنولوژی اطلاعات، کتابداری، مدیریت و اقتصاد تشکیل شده است و گرانترین ژورنال ها را در این موضوعات پوشش میدهد. این مجموعه شامل ۱۳۰ عنوان ژورنال الکترونیکی است.

 

    • [۷۷]تایلر و فرانسیس

 

تایلرو فرانسیس یکی از مهمترین ناشرین ژورنال در دنیاست که هم اکنون بیش از ۸۰۰ ژورنال الکترونیکی از حدود ۱۰ ناشر مهم را منتشر می کند. این مجموعه در زمینه های مهندسی، علوم پایه ، روانشناسی، اقتصاد و مدیریت، علوم انسانی و اجتماعی دارای ژورنالهای بسیار می باشد .

 

  • اوید[۷۸]
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...