۵- ماه اردیبهشت (May-11 اردیبهشت تا ۱۰ خرداد): در شبانهروز این ماه از ساعت ۵/۶ بامداد تا ۵/۶ شامگاه، وضعیت آسایش اقلیمی خنک نسبتاً مطلوب و از ۵/۶ شامگاه تا ۵/۶ بامداد، سرد قابل تحمل توصیف میشود.
۶- ماه خرداد (June-11 خرداد تا ۹ تیر): وضعیت آسایش اقلیمی در این ماه از ساعت ۵/۶ بامداد تا ۵/۱۲ ظهر هر روز خنک مطلوب، از ۵/۱۲ ظهر تا ۵/۶ بعد از ظهر بسیار مطلوب و از ۵/۶ بعد از ظهر تا ۵/۶ بامداد، خنک نسبتاً مطلوب میباشد.
۷- ماه تیر (July -10 تیر تا ۹ مرداد): شبانهروز این ماه از ساعت ۵/۶ بامداد تا ۵/۱۲ ظهر، دارای شرایط خنک مطلوب، از ۵/۱۲ ظهر تا ۵/۶ بعد از ظهر دارای وضعیت بسیار مطلوب و از ۵/۶ بعد از ظهر تا ۵/۶ بامداد، دارای شرایط خنک نسبتاً مطلوب از نظر آسایش اقلیمی می‌باشند.
۸- ماه مرداد (August -10 مرداد تا ۹ شهریور): در این ماه وضعیت آسایش اقلیمی از ساعت ۵/۶ بامداد هر روز تا ۵/۱۲ ظهر، خنک مطلوب، از ۵/۱۲ ظهر تا ۵/۶ بعد از ظهر، بسیار مطلوب و از ۵/۶ بعد از ظهر تا ۵/۶ بامداد، خنک نسبتاً مطلوب توصیف میشود.
۹- ماه شهریور (September-10 شهریور تا ۸ مهر): وضعیت آسایش اقلیمی در شبانهروز این ماه از ساعت ۵/۶ بامداد تا ۵/۱۲ ظهر، خنک نسبتاً مطلوب، از ۵/۱۲ ظهر تا ۵/۶ بعد از ظهر، خنک مطلوب و از ۵/۶ بعد از ظهر تا ۵/۶ بامداد، خنک نسبتاً مطلوب میباشد.
۱۰- ماه مهر (October-9 مهر تا ۹ آبان): شبانهروز این ماه از ساعت ۵/۶ بامداد تا ۵/۶ بعد از ظهر، دارای شرایط خنک نسبتاً مطلوب و از ۵/۶ بعد از ظهر تا ۵/۶ بامداد، دارای وضعیت سرد قابل تحمل می‌باشند.
۱۱- ماه آبان (November-10 آبان تا ۹ آذر): در این ماه وضعیت آسایش اقلیمی در تمامی طول ۲۴ ساعت از شبانهروز سرد قابل تحمل توصیف میشود.
۱۲- ماه آذر (December-10 آذر تا ۱۰ دی): در این ماه وضعیت آسایش اقلیمی از ۵/۶ بامداد تا ۵/۱۲ ظهر هر روز سرد، از ۵/۱۲ ظهر تا ۵/۶ بعد از ظهر، سرد قابل تحمل و از ۵/۶ بعد از ظهر تا ۵/۶ بامداد سرد توصیف میگردد[۴۳].
بررسی و شناسایی مناطق آسایش در مطالعات ارزیابی پروژه های گردشگری به خصوص در مناطقی نظیر محدوده مورد مطالعه، دارای اهمیت خاصی است که در صورت برنامه ریزی‌های دقیق می‌توان گردشگری مناسب با منطقه و در زمان مطلوب توسعه و گسترش داد.
فصل چهارم:
تجزیه و تحلیل داده‌ها و یافته های تحقیق
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده‌ها و یافته های تحقیق
در این بخش به تجزیه و تحلیل داده های جمعآوری شده پرداخته میشود. داده های مورد نظر با مراجعه به سازمانها و بخشهای موجود در شهرستان نیر و شهر اردبیل جمعآوری شده و سپس با مدل سوآت تجزیه و تحلیل شده است. هدف از این مرحله شناسایی توان‌های گردشگری شهرستان نیر میباشد و بعد از آن به ارزیابی میزان اثرگذاری این توانمندیها به منظور توسعه شهر نیر پرداخته شده است. هرچقدر ما بتوانیم شناخت بهتر و جامعتری از وضع موجود محدوده مورد مطالعه داشته باشیم، نحوه جمعآوری و تجزیه و تحلیل داده های ما آسان‌تر و دقیقتر خواهد بود. در اینجا نیز بعد از شناخت وضع موجود داده های مورد نظر شناسایی شده و برای نتیجهگیری و ارائه پیشنهادات به تجزیه و تحلیل پرداخته شده است.
پایان نامه - مقاله - پروژه
توصیف کل جمعیت پژوهش
در جامعه مورد مطالعه، ۳۷۴ پرسش نامه تکمیل شده است که با توجه به شکل زیر فراوانی مردم محلی ۷/۲۶ درصد، مسئولان ۸/۱۹ درصد و تعداد گردشگران ۵/۳۵ درصد بدست آمده است.
نمودار (‏۴-۱) نمودار گروه های مورد مطالعه شده
با توجه به شکل زیر بالاترین فراوانی مربوط به سن بین ۲۰ تا ۲۵ سال (۹/۲۴) و کمترین سن مربوط به سن کمتر از ۲۰ سال (۴/۶) درصد و ۷/۶۸ درصد هم سن بین ۲۵ تا بالای ۴۰ می‌باشد. نمودار ۴-۲ نمودار زیر این پراکندگی را نشان می‌دهد.
نمودار (‏۴-۲) نمودار گروه های سنی افراد مورد مطالعه شده
با توجه به شکل زیر فراوانی مردان (۹/۵۵ درصد) بالاتر از زنان (۱/۴۴) می‌باشد.
نمودار (‏۴-۳) گروه های جنسی نمونه مورد مطالعه شده
با توجه به شکل زیر بالاترین فراوانی مربوط به افراد در مقطع دبیرستان (۵/۲۳) و کمترین فراوانی مربوط به افراد بی سواد (۴/۲) درصد و ۹/۳۴ درصد از افراد پاسخگویان بالای دیپلم می‌باشد.
نمودار (‏۴-۴) وضعیت تحصیلات گروه های مورد مطالعه شده
طبقهبندی داده ها بر حسب مؤلفه ها
برای پرداختن به تحلیل روابط بین متغیرها ابتدا به معرفی معیارها و مؤلفه های مورد نظر و همچنین سؤالاتی که وضعیت مؤلفه ها را اندازه گیری میکنند، پرداخته میشود. جداول زیر مؤلفه ها و سؤالات مورد نظر هر کدام را نشان میدهد.
جدول (‏۴-۱) مؤلفه توانهای طبیعی و سؤالهای مورد نظر آن

 

مؤلفه سؤالات سنجش مؤلفه
طبیعی ۱- جاذبه‌های مرتبط با قله های کوه‌های استان (قرا داغ، سبلان و…)
۲- جاذبه‌های مرتبط با صخره نوردی و سنگ نوردی
۳- جاذبه‌های مرتبط با دیوارهای یخی و یخ نوردی
۴- جاذبه‌های مرتبط با غار نوردی و غار گردی و غارهای استان
۵- جاذبه‌های مرتبط با چشمه های آب گرم و آب درمانی
۶- جاذبه‌های مرتبط با لجن درمانی (در شورابیل و …)
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...