پایان نامه - مقاله - پروژه

F Sig d.f. انتظارات
۹۲۸/۴۹ ۰۰۰/۰ ۳۰۷ انتظارات خدمات اصلی بانکداری موبایلی
۴۵۶/۲۰۶ ۰۰۰/۰ ۳۰۷ انتظارات خدمات افزوده بانکداری موبایلی
۸۵۸/۸۲ ۰۰۰/۰ ۳۰۷ انتظارات شرایط تسهیل کننده برای استفاده از بانکداری موبایلی
۷۳۳/۱۲۷ ۰۰۰/۰ ۳۰۷ انتظارات ادراک مفید بودن استفاده از بانکداری موبایلی

مطالب بالا در مورد بخش بندی را می­توان به صورت شکل ۷٫۴ ارائه داد که نمایش دهنده موقعیت هر خوشه در بین انتظارات اصلی در مقایسه با دیگر خوشه ­ها است که این به صورت نموداری تجسم یافته است. این شکل نشان داده که خوشه ۱، خوشه­ای است که در آن اهمیت انتظارات اصلی به جز انتظارات خدمات افزوده در پایین­ترین سطح انتظارات قرار دارد که می توان آن را خوشه “کم توقع” نیز نامید. و خوشه ۲ ، خوشه­ای است که در آن انتظارات نسبت به دو خوشه دیگر در بالاترین سطح اهمیت قرار دارد. از اینرو این خوشه را خوشه ” پرتوقع” می نامیم. در خوشه ۳ به جز عامل خدمات افزوده، بقیه انتظارات بین دو خوشه ۱ و ۲ قرار می گیرند. که این خوشه را می توان خوشه با “توقع متوسط” نامید.
نمودار ۷٫۴: موقعیت خوشه ­ها دربین انتظارات اصلی کاربران بانکداری موبایلی
۴٫۴٫۲٫۴- مقایسه اولویت هر یک از انتظارات کاربران بانکداری موبایلی از نظر اهمیت درخوشه های سه گانه
معادل ناپارامتری برای آزمون واریانس یک طرفه (بین موردی)، آزمون کروسکال-والیس (Kruskal-Wallis) است. در این قسمت با بهره گرفتن از نتایج بدست آمده از داده ­های کمی به این سوال پاسخ می­دهیم که ترتیب ۴ انتظارات اصلی و ۲۸ شاخص انتظارات تفصیلی شناسایی شده پژوهش در هر یک از خوشه ها در مقایسه با یکدیگر به چه صورت است. فرضیه ­های مربوط به این سوال به شرح زیر هستند:
H0: رتبه اهمیت عامل X در خوشه های مختلف با هم برابرند (R1G1 =R1G2 =R1G3 …=R1Gn).
H1: حداقل در دو خوشه رتبه اهمیت عامل X نابرابر است (حداقل یک زوج از Rها نابرابرند).
۱­- مقایسه اولویت انتظارات خدمات اصلی بانکداری موبایلی از نظر اهمیت در خوشه های سه­گانه
نتایج این آزمون دارای دو خروجی است. طبق نتایج جدول اول کای دو محاسبه شده ۵۱۹/۷۸ ، درجه آزادی ۲ و عدد معناداری ۰۰۰/۰ است از آنجا که عدد معناداری کمتر از ۱% است. فرضیه H0 در سطح اطمینان ۹۹% رد می­ شود و آزمون کروسکال-والیس نتیجه آزمون پارامتری را تایید نمی­کند. به عبارت دیگر میزان اهمیت بعد انتظارات خدمات اصلی بانکداری موبایلی حداقل در یک زوج از خوشه ها متفاوت است. خروجی دوم جدول آزمون کروسکال-والیس میانگین رتبه انتظار مربوط در هر یک از خوشه ها را ارائه می­دهد که در جدول ۱۷٫۴ نشان داده شده است.
همانطور که مشاهده می­ شود کاربران بانکداری موبایلی به ترتیب در خوشه های پرتوقع، با توقع متوسط و کم توقع، بیشترین اهمیت را برای انتظارات خدمات اصلی بانکداری موبایلی قائل هستند.
جدول۱۸٫۴: نتایج آزمون کروسکال-والیس جهت مقایسه اولویت اهمیت انتظارات خدمات اصلی بانکداری موبایلی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...