احساس خود شکوفایی

 

۷۹/۰

 

 

 

طبق یافته های جدول (۳-۵) ضرایب پایایی هر یک از مؤلفه های پرسشنامه انگیزش کارکنان (احساس امنیت، احساس اجتماعی، احساس احترام، احساس استقلال و احساس خود شکوفایی) به ترتیب ۸۴/۰،۸۲/۰، ۸۰/۰، ۸۰/۰ و ۷۹/۰ محاسبه گردید که نشان از دقت بالای ابزار اندازه گیری استفاده در این مطالعه می باشد.
۳-۹- روش تجزیه و تحلیل داده ها
در پژوهش حاضر از هر دو نوع آمار توصیفی و استنباطی برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده می شود. بدین صورت که پس از استخراج داده های پرسشنامه، ابتدا جهت بررسی های جمعیت شناختی از روش های توصیفی در مورد متغیرهای مورد مطالعه استفاده و سپس برای پاسخگویی به فرضیات پژوهش از آمار استنباطی بهره گرفته شد. روش آماری مورد استفاده در این پژوهش آمار توصیفی شامل فراوانی، درصد، میانگین و آمار استنباطی شامل، همبستگی پیرسون، رگرسیون چندگانه گام به گام می باشد، تمامی تحلیل ها به کمک نرم افزار SPSS انجام خواهد شد.
دانلود پایان نامه - مقاله - پروژه
فصل چهارم:
تجزیه و تحلیل داده ها
مقدمه
در فصل چهارم به تجزیه و تحلیل داده‌های گردآوری شده پرداخته شده است و برای تجزیه و تحلیل آماری داده‌ها از نرم‌افزار SPSS استفاده شده است. در این فصل با توجه به موضوع تحقیق که به “بررسی رابطه عدالت سازمانی بر مبنای مدیریت اسلامی با انگیزش کارکنان در دانشگاههای جامع علمی کاربردی شهرستان کرمان سال تحصیلی ۹۱ -۹۲” می پردازد، به منظور توصیف آماری متغیرهای تحقیق از جدول و شاخص‌های آمار توصیفی استفاده شده است. به علت آنکه نتایج به جوامع بزرگتر تعمیم داده شود از آمار استنباطی و آزمون سوالات کلی و جزئی تحقیق از مدل آماری همبستگی پیرسون، تحلیل رگرسیون چندگانه گام به گام استفاده به عمل آمده است و از این طریق به آزمون معنی‌داری رابطه بین رابطه عدالت سازمانی بر مبنای مدیریت اسلامی با انگیزش کارکنان در دانشگاههای جامع علمی کاربردی شهرستان کرمان سال تحصیلی ۹۱ -۹۲ پرداخته شده است.
۴-۱- توصیف آماری داده‌ها
در این قسمت توصیف آماری(میانگین، فراوانی، درصد و …) نمونه مورد پژوهش از نظر جمعیت شناختی و پرسشنامه‌های یادگیری سازمانی و گرایش به نوآوری سازمانی در قالب نمودار و جدول مورد بررسی قرار گرفته است.در این قسمت، توزیع آماری نمونه بر حسب جنسیت، سابقه خدمت، سن و مدرک تحصیلی در قالب نمودارهایی مورد بررسی قرار می گیرد.
۴-۱-۱ توزیع آماری نمونه بر حسب جنسیت
نتایج بدست آمده از آمار جمعیت شناختی پاسخ دهندگان در خصوص جنسیت نشان می دهد که ۳۷ نفر(۷۰) از پاسخ دهندگان مرد و ۱۶ نفر (۳۰) از پاسخ دهندگان زن می باشند.
جدول (۴- ۱): توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب جنسیت

 

 

متغیر جنسیت

 

فراوانی

 

درصد

 

 

 

مرد

 

۳۷

 

۷۰

 

 

 

زن

 

۱۶

 

۳۰

 

 

 

نمودار ( ۴-۱): توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب متغیر جنسیت
۴-۱-۲ توزیع آماری نمونه بر حسب تحصیلات
در خصوص توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب تحصیلات یافته های پژ‍وهش حاکی از آن است که ۳/۱۱ درصد دارای مدرک دیپلم، ۹/۱۸درصد دارای مدرک فوق دیپلم، ۷/۵۴ درصد دارای مدرک لیسانس، ۱/۱۵درصد دارای مدرک فوق لیسانس و بالاتر بودند که حجم نمونه آماری ما را تشکیل میدهند(جدول شماره ۴-۲، نمودار شماره ۴-۲)
جدول (۴-۲): توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب تحصیلات

 

 

ردیف

 

مدرک تحصیلی

 

فراوانی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...