تابلو کوبلن، صنایع دستی
تابلو فرش

 

تابلو کوبلن.عکس شخصیت.

 

عام گرایانه

 

 

 

نقش برجسته.اثر نقاشی .اثر خوش نویسی.اثر عکاسی

 

تابلو پازل و پوستر

 

نقش برجسته.پوستر
عکس شخصیت

 

نخبه گرایانه

 

 

 

طبق جدول ارائه شده می توان گفت که در بین مخاطبان فرهنگسراها تابلو کوبلن در دسته آثار عامه پسند قرار می گیرد و اثر نقش برجسته، پوستر و عکس شخصیت در دسته بندی آثار نخبه گرایانه قرار می گیرد. در میان مخاطبان مغازه-گالریها تابلو کوبلن، صنایع دستی و تابلو فرش جز آثار عامع پسند قرار می گیرد و تابلو پازل و پوستر در گروه آثار نخبه گرایانه قرار می گیرد. در میان مخاطبان گالری ها نیز صنایع دستی، تابلو کوبلن و عکس شخصیت در زمره ی آثار عامه پسند قرار می گیرد و نقش برجسته، اثر نقاشی، اثر خوشنویسی و عکاسی در گروه آثار نخبه گرا قرار می گیرد.

۵-۲ آزمون فرضیات

در این بخش به بررسی فرضیات ارائه شده می پردازیم. با بهره گرفتن از سطح معنا داری بدست آمده در جدول های ارائه شده در قسمت قبل و همچننی آزمون های کای اسکوئر، وی کرامر، من ویتنی و سطح اطمینان می توان فرضیات را مورد آزمایش قرار داد و از صحت آن اطمینان حاصل کرد. در واقع با نتایج بدست آمده می توانیم پی ببریم که آیا بین متغیر ها رابطه وجود دارد یا خیر و در صورت وجود رابطه شدت آن چقدر است. هر گاه دو نمونه مستقل از جامعه مفروض باشد و داده های مبوط به این دو نمونه مستقل رتبه ای و یا داده های کمی غیر نرمال باشد و هدف از مقایسه یک متغیر بر روی این دو نمونه مستقل باشد از آزمون من ویتنی استفاده می گردد. این ازمون یکی از قوی ترین آزمون های غیرپارامتری و جانشینی برای آزمون t با دو نمونه مستقل است . در این آزمون فرضیات صفر و یک به صورت زیر تعریف می گردد:
دانلود پایان نامه
تفاوتی بین دو گروه وجود نداردH0 :
تفاوتی بین دو گروه وجود دارد : H0

۵-۲-۱- فرضیه اول

: H0بین متغییرهای زمینه ای (جنسیت، سن، وضعیت تاهل، تحصیلات، شغل و پایگاه اقتصادی) و سلیقه و نوع مصرف هنری مخاطب رابطه معنا داری وجود دارد و این متغییر ها درگرایش مخاطب به هنر مدرن یا عامه پسند تأثیرگذاراند.
: H1بین متغییرهای زمینه ای (جنسیت، سن، وضعیت تاهل، تحصیلات، شغل و پایگاه اقتصادی) و سلیقه و نوع مصرف هنری مخاطب رابطه معنا داری وجود دارد و این متغییر ها درگرایش مخاطب به هنر مدرن یا عامه پسند تأثیرگذاراند.
جدول(۴-۳۹) جدول ویژگی های فردی مخاطبان نقاشی مدرن و عامه پسند

 

 

ویژگی های بدون تفاوت معنادار

 

نوع نقاشی مورد علاقه

 

ویژگی های فردی

 

 

 

مردم پسند

 

مدرن

 

 

 

سن

 

مرد

 

زن

 

جنس

 

 

 

شهرستان

 

تهران

 

محل تولد

 

 

 

متاهل

 

مجرد

 

وضعیت تاهل

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...