در روش ارزیابی عملکرد بر اساس میزان تامین منابع، سازمان توجه خود را به داخل معطوف داشته و کنترل کمی در سازمان وجود دارد. این نوع راهبرد به منظور مشخص کردن و سنجش قابلیت‎های موجود، راهبردها و برنامه‎های ممکن جهت تحقق هدف‎ها، روش‎های منظور شده برای اجرای راهبردها، تشکیلات و سایر منابع از جمله بودجه و زمان لازم، انجام می‎شود. بنابراین راهبرد ارزیابی عملکرد سازمان ” روش مبتنی بر تامین منابع “با راهبرد “ارزیابی عملکرد انسان محور” کارکنان متناسب است.
دانلود پایان نامه

 

      •  

     

     

 

 

 

              1. روش مبتنی بر تامین هدف (روش مبتنی بر تامین رضایت ذی نفعان)

             

             

         

         

     

     

 

این نوع ارزیابی به منظور قضاوت درباره مطلوبیت بازده فعالیت‎ها انجام می‎شود به عبارت دیگر ارزیابی برونداد جهت مرتبط کردن برونداد و پیامدها با عوامل مربوط به زمینه، درونداد و فرایند این نظام است، تا از این طریق بتوان به ارزش و مطلوبیت آنها پی برد روش انجام ارزیابی برونداد، شامل مشخص کردن ملاک‎های مربوط به برونداد، تعریف عملیاتی و نشانگرهای آن و چگونگی اندازه‎گیری آنهاست. ارزیابی برونداد به منظور ادامه فعالیت‎ها یا قطع آنها، تعدیل یا تغییر برخی از جنبه‎های مورد نظر انجام می‎شود. علاوه برآن به وسیله ارزیابی برونداد می‎توان آثار اجرای فعالیت‎ها را اعم از آثار منتظره و غیرمنتظره فراهم آورد. بنابراین راهبرد ارزیابی عملکرد سازمان ” روش مبتنی بر تامین هدف “با راهبرد “ارزیابی عملکرد نتیجه محور” کارکنان متناسب است.
مجموعا هماهنگی استراتژی های ارزیابی عملکرد کارکنان با استراتژی های سطح سازمان، عملکرد سازمان، منابع انسانی و فرهنگ در جدول ۵-۱ نشان داده شده است.
۵۲جدول۵-۱:هماهنگی استراتژی های ارزیابی عملکرد کارکنان با استراتژی های بالادستی

 

استراتژی ارزیابی عملکرد انسان محور
استراتژی ارزیابی عملکرد فرایند محور
استراتژی ارزیابی عملکرد نتیجه محور
استراتژی ارزیابی عملکرد بستر محور

 

استراتژی در سازمان
تهاجمی
تدافعی
رقابتی
محافظه کارانه

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...