1. اندازه‌گیری هورمون LH در سرم

           

           

       

       

 

 

 

قبل از شروع آزمایش، اطمینان حاصل می‌کنیم که کلیه‌ی استانداردها، معرف‌ها و نمونه‌ها، به دمای اتاق (۲۸-۲۲ درجه‌ی سانتی‌گراد) رسیده‌اند. کلیه استانداردها را با سر و ته کردن، به‌آرامی مخلوط می‌کنیم.

 

 

    • تعداد چاهک‌های مورد نیاز برای انجام آزمایش را برداشته و بقیه‌ی چاهک‌ها را با چسب مخصوص پلیت می‌پوشانیم و همراه رطوبت‌گیر در کیسه‌ی آلومینیومی قرار داده، در آن را بسته و در دمای ۸-۲ درجه‌ی سانتی‌گراد نگه می‌داریم.

پایان نامه - مقاله - پروژه

 

 

 

  • ۵۰ میکرولیتر از استاندارد و نمونه در چاهک‌های مورد نظر می‌ریزیم. بهتر است که از هر نمونه یا استاندارد به صورت دوتایی (Duplicate) در چاهک‌ها ریخته شود.

 

 

توجه: حتماً چاهک اول به عنوان بلانک در نظر گرفته شود. در این چاهک، نمونه و یا استاندارد نمی‌ریزیم. بقیه‌ی مراحل با سایر چاهک‌ها یکسان می‌باشد.

 

 

  • ۱۰۰ میکرولیتر از محلول آنزیم کونژوگه (Enzyme Conjugate) به هر چاهک اضافه کنید. برای مدت ۳۰ ثانیه پلیت را روی سطح میز به‌آرامی تکان می‌دهیم.

 

 

 

  • چاهک‌ها را با چسب مخصوص پلیت می‌پوشانیم و به مدت ۶۰ دقیقه (± ۱۰ دقیقه) در دمای اتاق انکوبه می‌کنیم.

 

 

 

  • محتویات چاهک‌ها را با وارونه کردن پلیت یا آسپیره کردن خارج می‌کنیم. سپس چاهک‌ها را ۵ مرتبه و هر مرتبه با ۳۰۰ میکرولیتر محلول شستشو می‌شوییم. اگر شستشو به صورت دستی انجام شود در انتهای شستشو به‌آرامی پلیت را بر روی دستمال رطوبت‌گیر می‌زنیم.

 

 

 

  • ۱۰۰ میکرولیتر از محلول آماده بکار رنگزا درون تمام چاهک‌ها می‌ریزیم.

 

 

 

  • مدت ۱۵ دقیقه در دمای اتاق و تاریکی پلیت را انکوبه می‌کنیم.

 

 

 

  • ۵۰ میکرولیتر محلول متوقف‌کننده‌ی واکنش به کلیه‌ی چاهک‌ها اضافه می‌کنیم. به مدت ۲۰ ثانیه به‌آرامی پلیت را تکان داده تا تمام رنگ آبی آن به زرد تبدیل شود.

 

 

 

  • مقدار جذب نور را برای هر چاهک در طول موج ۴۵۰ نانومتر (از طول موج و فرکانس ۶۳۰-۶۲۰ نانومتر استفاده می‌کنیم) با بهره گرفتن از روش Point to Point حداکثر تا ۱۵ دقیقه بعد از متوقف کردن واکنش می‌خوانیم.

 

 

جدول ۳-۲- مقادیر مورد انتظار برای سیستم تست LH به روش ELISA

 

 

Normal Range

 

 

 

۰٫۸-۱۰٫۸ mlu/ml

 

Follicular Phase Female

 

 

 

۱۷-۶۵ mlu/ml

 

Midcycle Peak Female

 

 

 

۰٫۸-۱۱٫۵ mlu/ml

 

Luteal Phase Female

 

 

 

۸٫۱-۴۲ mlu/ml

 

Postmenopasual Female

 

 

 

۰٫۸-۷٫۸ mlu/ml

 

Male

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...