sig

 

T

 

ضریبβ استاندارد

 

متغیر وابسته

 

متغیر مستقل

 

 

 

 

 

تایید فرضیه

 

۰.۰۰۰

 

۲۱.۰۰۳

 

۰.۷۲۵

 

رضایت مشتری

 

بازاریابی رابطه‌مند

 

بازاریابی رابطه‌مند بر روی رضایت
مشتری تأثیر مثبت و معنا دار دارد

 

 

 

 

 

۰.۰۰۰

 

۶.۱۸۲

 

 

 

 

 

 

 

مقدار ثابت خط رگرسیون

 

 

 

سطح خطای α در این پژوهش ۰.۰۵ است. همانگونه که از جدول ۴-۱۱ پیداست سطح معنی داری آزمون یعنی Sig= 0.000 بدست آمده است. چون مقدار Sig کمتر از سطح خطای آزمون یعنی ۰.۰۵ است، فرض H0 رد می‌شود. بنابراین فرض ۱H پذیرفته می‌شود. بعبارت دیگر در سطح اطمینان ۹۵% می‌توان پذیرفت متغیر مستقل بر متغیر وابسته تاثیر معنادار دارد یعنی بازاریابی رابطه‌مند بر رضایت مشتری تاثیر دارد. و با توجه بیشتر به عامل بازاریابی رابطه‌مند، رضایت مشتریان افزایش می‌یابد.. مقدار ضریب بتای آزمون رگرسیون نیز ۰.۷۲۵ بدست آمده است.
پایان نامه
نمودار پراکنش رگرسیون متناظر با فرضیه دوم به شکل ذیل می‌باشد.

نمودار (۴-۶) نمودار پراکنش و خط رگرسیون متغیرهای بازاریابی رابطه‌مند و رضایت مشتری
فرضیه‌های فرعی دوم:
فرضیه ۱-۲: اعتماد بر رضایت مشتریان مواد شوینده شرکت گلرنگ تاثیر مثبت و معنادار دارد.
فرضیه ۲-۲: تعهد بر رضایت مشتریان مواد شوینده شرکت گلرنگ تاثیر مثبت و معنادار دارد.
فرضیه ۳-۲: .مدیریت ارتباطات بر رضایت مشتریان مواد شوینده شرکت گلرنگ تاثیر مثبت و معنادار دارد.
فرضیه ۴-۲: مدیریت تعارض بر رضایت مشتریان مواد شوینده شرکت گلرنگ تاثیر مثبت و معنادار دارد.
در این فرضیه‌ها متغیرهای اعتماد، تعهد، مدیریت ارتباطات و مدیریت تعارض متغیرهای مستقل و متغیر رضایت مشتریان متغیر وابسته می‌باشد. با توجه به جدول ۴-۱۲ چون مقدار Sig کمتر از سطح خطای آزمون یعنی ۰.۰۵ است، فرض H0 رد و فرض ۱H پذیرفته می‌شود که حاکی از وجود رابطه خطی بین حداقل یکی از متغیرهای مستقل و وابسته می‌باشد.
جدول (۴-۱۲) جدول تحلیل واریانس رگرسیون چندگانه فرضیه‌های فرعی ۲

 

 

sig

 

F

 

میانگین مربعات

 

درجه آزادی

 

مجموع مربعات

 

مدل

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...