جدول ۳-۱. جدول تناظری پرسشنامه
۳-۶. روایی و پایایی[۴۹]
مقصود از روایی یا اعتبار آن است که وسیله اندازه‌گیری به واقع بتواند خصیصه مورد نظر را بسنجد. به عبارت دیگر، مفهوم روایی به این سؤال پاسخ می‌دهد که ابزار اندازه‌گیری تا چه حد می‌تواند خصیصه مورد نظر را بسنجد(سرمد و دیگران، ۱۳۸۵، ۱۷۰).
روایی صوری و محتوایی با تأیید متخصصان و اساتید تایید شد. نتایج حاصل ازاعتباروروایی درفصل ۴ارائه خواهدشد.برای تعیین پایایی ابزار اندازه‏گیری، از روش آزمون آلفای کرونباخ استفاده شده است. طبق اظهارات نون نالی [۵۰](۱۹۷۸)، اگر آلفای کرونباخ از ۷⁄۰ بزرگتر باشد نتیجه معتبر خواهد بود. بدین منظور در ابتدا تعداد ۳۰ پرسشنامه توسط نمونه‏آماری که به طور تصادفی انتخاب شده‏اند تکمیل شده و توسط نرم افزار spss با بهره گرفتن از آزمون آلفای کرونباخ، ضریب پایایی پرسشنامه های حاضر۸۲⁄۰ به دست آمده است و تایید شد.
پایان نامه - مقاله - پروژه
۳-۶-۱. آلفای کرونباخ
پایایی ابزار بیانگر میزان ثبات و تکرارپذیری نتایج میباشد. از عمدهترین روش های مورد استفاده در تعیین پایایی روش آلفای کرونباخ میباشد که در پژوهش حاضر نیز از این روش استفاده شده است. فرمول محاسبه آن به شرح زیر است:

S: واریانس کل
Sj2: واریانس نمرات هر زیر مجموعه
J2: تعداد زیر مجموعه سؤالات پرسشنامه
برای تعیین پایایی پرسشنامه از آلفای کرونباخ استفاده شده است ابتدا تعداد ۳۰ پرسشنامه توسط نمونه‏آماری که به طور تصادفی انتخاب شده‏اند تکمیل شده و توسط نرم افزار spss آلفای آن محاسبه شد.
پرسشنامه های تحقیق حاضر دارای قابلیت اعتماد است زیرا ضریب آلفای کرونباخ محاسبه شده برای پرسشنامه (۸۲/۰Alpha=) می باشد، بنابر این قابلیت اعتماد پرسش‌ نامه تحقیق حاضر در حد قابل قبولی است.

 

 

نتایج آلفای کرونباخ پرسشنامه

 

 

 

آلفای کرونباخ

 

تعدادسؤالات

 

 

 

۸۲/۰

 

۳۸

 

 

 

۳-۷ روش تجزیه و تحلیل داده‌ها و اطلاعات
در این پایان نامه فرضیه‌های تحقیق از طریق آزمون آماری متناسب با سؤال‌های پرسشنامه‌ها مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفتهاند. لازم به ذکر است که برای تجزیه و تحلیل اطلاعات آماری از نرم افزار Spss و از تکنیک دلفی و روش تاپسیس برای رسیدن به هدف استفاده شده است.
۳-۸ خلاصه فصل
در این فصل به بیان روششناسی اجرای تحقیق شامل: روش تحقیق، جامعه آماری، نمونه آماری، ابزارهای مختلف جمعآوری داده ها، اعتبار و قابلیت اعتماد پرسشنامه و روش تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات پرداخته شده است.

فصل چهارم
تجزیه و تحلیل داده ها
۴-۱ مقدمه
در این فصل برای تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده آمار تحلیلی به دو صورت آمار توصیفی و استنباطی مطرح شده است. در ابتدا با بهره گرفتن از آمار توصیفی، شناختی از وضعیت و ویژگیهای جمعیت شناختی پاسخ دهندگان حاصل میشود و در ادامه از تکنیک دلفی برای معتبر سازی شناسایی عوامل به دست آمده استفاده کرده و سپس با تکنیک تصمیم گیری تاپسیس به رتبه بندی عوامل پرداخته خواهد شد.
۴-۲ آمار توصیفی
۴-۲-۱- مدرک تحصیلی
در این بخش آمار توصیفی مربوط به مدرک تحصیلی پاسخ دهندگان به تحقیق ارائه می شود .
جدول ۴-۱ : بررسی وضعیت پاسخ دهندگان از نقطه نظر مدرک تحصیلی

 

 

مدرک تحصیلی

 

درصد فراوانی

 

درصد تجمعی

 

 

 

دیپلم

 

۲۶.۹

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...