دیدگاه بازاریابی

 

دیدگاه مبادله ای

 

دیدگاه رابطه ای

 

 

 

ویژگی

 

بازاریابی مبادله ای

 

بازاریابی پایگاه داده

 

بازاریابی تعاملی

 

بازاریابی شبکه ای

 

 

 

گرایش مدیریتی

 

جذب مشتری (تامین رضایت مشتری و سود)

 

حفظ مشتری (تامین رضایت مشتری، افزایش سود و دستیابی به اهداف دیگر مثل وفاداری و کاهش ریسک)

 

تعامل (ایجاد، توسعه و تسهیل رابطه همکاری برای تامین سود دو جانبه
پایان نامه - مقاله - پروژه

 

هماهنگ (تعامل بین فروشندگان، خریداران و سایر بخش ها در بین چندین شرکت برای تامین سود، مبادله منابع و دسترسی به بازارو…)

 

 

 

کانون تصمیم

 

ایجاد نام و نشان محصول

 

محصول/نشان و مشتری (در بازار هدف)

 

رابطه بین افراد

 

رابطه متصل بین بنگاه ها در یک شبکه

 

 

 

سرمایه گذاری مدیریتی

 

دارایی های بازاریابی داخلی (تمرکز بر محصول/خدمت، قیمت، توزیع، ترفیع، توانمندی)

 

دارایی های بازاریابی داخلی (تاکید بر ارتباطات، اطلاعات و توانمندی فناوری)

 

دارایی های بازار خارجی‌ (تمرکز بر ایجاد و توسعه رابطه ای با دیگر افراد)

 

دارایی های بازار خارجی (تمرکز بر توسعه موقعیت بنگاه ها در شبکه ای از بنگاه ها)

 

 

 

سطح مدیریتی

 

بازاریاب های وظیفه ای (مثلا مدیر فروش، مدیر تولید و توسعه)

 

بازاریاب های متخصص (مدیر خدمات مشتریان، مدیروفاداری)

 

مدیران از سطوح مختلف در کل بنگاه ها

 

مدیر کل

 

 

 

چارچوب زمانی

 

کوتاه مدت

 

بلند مدت تر

 

کوتاه مدت یا بلند مدت

 

کوتاه مدت یا بلند مدت

 

 

 

۲-۴-۱۲ مزایای بازاریابی تعاملی
اهمیت بازاریابی تعاملی به این دلیل است که منافع حاصل برای هر دو طرف یعنی مشتری و ارائه کننده خدمات در نظر گرفته شده است بازاریابی تعاملی می تواند به خریدار و فروشنده اجازه کار با یکدیگر بصورت مشترک جهت حل مشکلاتی را دهد که در آن فروشنده، خریدار را از نیار به مشخص کردن بسیاری از جنبه های نیازمندی خرید رها می کند. در ادامه برخی از مزایای بازارابی تعاملی آورده شده است.
- مشتریان راضی با تبلیغات دهان به دهان مثبت در مورد خدمات شرکت و تحت تاثیر قرار دادن تصمیم خرید سایر افراد موجب جذب مشتریان جدید می شوند(۷۴۲-۷۴۳،۲۰۰۳،Rashid ).
- کسب سودآوری از مشتریان مستلزم زمان است. بسیاری از مشتریان به سرعت سودآور نمی شوند و به تدریج و طی زمان سودآور هستند (Harrison 2000). اجرای بازاریابی تعاملی در بلند مدت سود آوری را اصلاح می کند و هزینه کسب مشتری را کاهش می دهد.( ۷۴۳،۲۰۰۳، Rashid ).

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...