-۲-۴ بررسی آمار توصیفی ۸۹
۴۲–۱ جنسیت ۸۹
۴-۲-۲ وضعیت تاهل ۹۰
-۳-۲-۴سن پاسخ گویان ۹۱
۴-۲-۴ تحصیلات ۹۲
۴-۲-۵ توصیف کلی ابعاد پرسشنامه ۹۴
۴-۳ آمار استنباطی ۹۴
۴-۳-۱ .آزمون کولموگروف-اسمیرنوف (K-S) تک نمونه‌ای ۹۵
۴-۲-۴ تحلیل مدل اندازه‌گیری با تحلیل عاملی تأییدی (سنجش روایی پرسشنامه) ۹۶
۴-۲-۵ تحلیل داده‌ها به وسیله مدل یابی معادلات ساختاری ۹۸
۴-۲-۶ بیان مدل: ۹۸
۴-۲-۷ تخمین مدل ۹۹
۴-۲-۸ ساخت ماتریس همبستگی ۱۰۰
۴-۲-۹ تخمین مدل پژوهش ۱۰۱
۴-۲-۱۰ آزمون و تفسیر فرضیات پژوهش با مدل‌سازی معادلات ساختاری (SEM): 102
-۳-۴تفسیر ضریب تعیین فرضیات ۱۰۷
-۴-۴آزمون فریدمن ۱۰۹
فصل پنجم ۱۱۱
نتیجه گیری و پیشنهادات ۱۱۱
-۵-۱ مقدمه ۱۱۲
-۵-۲ تحلیل وضعیت جمعیت شناختی متغیرها ۱۱۳
-۵-۳ بررسی و تاثیر نتایج حاصل از آزمون فرضیات پژوهش ۱۱۴
۵-۳-۱ نتایج حاصل از آزمون فرضیه اول پژوهش ۱۱۴
-۵-۳۲ نتایج حاصل از آزمون فرضیه دوم پژوهش ۱۱۵
۵-۳-۳- نتایج حاصل ازآزمون فرضیه سوم پژوهش ۱۱۶
۵-۳-۴- نتایج حاصل از آزمون فرضیه چهارم ۱۱۶
۵-۳-۵- نتایج حاصل از آزمون فرضیه پنجم ۱۱۷
-۵-۴ مدل نهایی پژوهش ۱۱۸
۵-۵- پیشنهادهای کاربردی ۱۱۹
-۵-۶ پیشنهاد برای پژوهشات آتی ۱۲۰
دانلود پایان نامه
منابع ۱۲۲
فهرست مراجع ۱۲۳
پیوست ها ۱۳۰
پیوست الف ) پرسشنامه پژوهش ۱۳۱
پیوست ب) خروجی داده های پژوهش ۱۳۵
فصل نخست
مقدمه و کلیات طرح تحقیق
-۱-۱مقدمه
با گسترش جمعیت و به تبع آن گسترش صنایع خدماتی در سال های اخیر بیش از هر زمان دیگر رقابت در خرده فروشی ها شدیدتر شده است. به ویژه در زمان کنونی که خرده فروشی ها از نظر فروش ، سهم بیشتری از بازار خدمات را به خود اختصاص داده اند(نوردفالت و لانگ،۲۰۱۲).خرده فروشی ها برای حفظ بهتر مشتریان کنونی، جذب مشتریان جدید و در نتیجه دستیابی به اعتبار و وجهه عمومی بهتر دنبال متمایز کردن خود از رقبا هستند(هلگسن و دیگران،۲۰۱۰). یکی از راه هایی که به تمایز آنها نسبت به رقبا کمک می کند،این است که محیط و خدمات فروشی نشاط آور یاد می شود(ریتزر، ۱۹۹۹؛پیکتون و برودریک، ۲۰۰۵؛ اسکولز و بلاک، ۲۰۱۱؛ کلمنت و دیگران، ۲۰۱۳).
فضای فروشگاهی یکی از محرک هایی است که می تواند در جهت مثبت یا منفی بر احساسات و رفتار خرید خریداران اثر بگذارد(دون و لاسچ، ۲۰۰۸؛ بورلاکیس و مملیس و سانگستر، ۲۰۰۵؛ جیانگ و لی یو،۲۰۱۴).
هدف پژوهش پیش رو، بررسی تاثیر عوامل درونی محیط فروشگاه از جمله :موسیقی، طراحی، قفسه بندی و چیدمان،دمای محیط و رایحه و در آخر نورپردازی بر تصمیم خرید برنامه ریزی نشده افراد است، تصمیمی که یکی از جنبه های بسیار مهم رفتار مصرف کننده و یکی از مفاهیم حیاتی در بازار است. در واقع به محض افزایش درآمد و توان خرید افراد، خریدهای برنامه ریزی نشده افزایش می یابند و به صورت یک پدیده غالب در رفتار مصرف کنندگان نمایان می شوند(غفاری آشتیانی و اکبری، ۱۳۹۲)
خرید برنامه ریزی نشده در بیشتر طبقات محصولات موجود است، به طوری که بین ۲۷ تا ۶۲ درصد از اجناس فروشگاه های بزرگ به صورت برنامه ریزی نشده خریداری می شوند.حتی ۸۰ درصد از کل خرید بعضی از محصولات خاص را خرید برنامه ریزی نشده به خود اختصاص میدهد(یونا و یی، ۲۰۰۸).
-۲-۱ مساله اصلی پژوهش
مسآله اصلی پژوهش حاضر، یررسی رابطه و اثر توجهات سمعی و بصری محیط فروشگاه بر خرید برنامه ریزی نشده است. استرن (۱۹۶۳) خرید را به دو دسته تقسیم می نماید: خرید برنامه ریزی شده و خرید برنامه ریزی نشده. در خرید برنامه ریزی شده زمان استفاده شده برای جستجوی اطلاعات مشخص و نسبتا طولانی است و تصمیم گیری از یک فرایند منطقی پیروی می کند. اما خرید بدون برنامه اشاره دارد به تمام خرید هایی که بدون برنامه ی قبلی انجام می شود. در ابتدا پژوهشگران خرید ناگهانی و بی برنامه را مترادف می دانستند و فرض می شد خرید ناگهانی یا آنی حالت خاصی از خرید برنامه ریزی نشده است.
خرید برنامه‌ریزی نشده از اجزا مهم رفتار مصرف کننده می باشد و به خرید هایی گفته می شود که هیچ قصد و برنامه قبلی برای این خرید ها وجود نداشته و در یک فرایند تصمیم گیری سریع ناشی از هیجان و انگیزه، ایجاد شده و فرایند خرید شکل می گیرد. میزان خرید های برنامه ریزی نشده در هایپر مارکت ها وفروشگاه های بزرگ بسیار بیشتر است زیرا مشتری ها در اینگونه اماکن دسترسی آسان تر و بیشتری به محصولات داشته و همچنین زمان بیشتری را نیز دراین فروشگاه ها صرف می نمایند.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...