۴- تدوین استراتزی کیفیت
۵- اجرای استراتژی
۶- نظارت بر عملکرد .
این مدل یک مدل تجویزی بوده و مسیر رسیدن به کیفیت را نشان می دهد .در این مدل به محیط تأکید می شود اما به طور روشن مشکلات کیفیت را عدم تمرکز صحیح بر بازار مرتبط نمی سازد و همچنین این مدل نواحی که مشکلات کیفیت ازآنجانشأت می گیردمعرفی نمی کند.مراحل۲و ۳ و ۴مهمترین اجزای مدل به شمار می رود.

سیستم نظارت پیشنهاد شده هم رضایت داخلی و هم رضایت مشتریان خارجی را سنجش می نماید (اکبری،۱۳۸۶: ۶۸)

- شناسایی مشکلات کیفیت
- فراهم آوردن کارمندان و منابع مالی
- یکپارچه سازی برنامه های بهبود کیفیت با سایر سازمان
- تأکید بر اهمیت تلاش های بهبود کیفیت
- تعریف مشتریان خارجی
- شناسایی انتظارات مشتریان
- سنجش بزرگی مشکلات کیفیت
- شناسایی علل کیفیت پایین
- تخمین هزینه های کیفیت خدمات پایین
مرحله ۱
جلب تعهد مدیریت
مرحله ۲
شناسایی انتظارات مشتریان
مرحله ۳
ارزیابی عملکرد
مرحله ۴
تدوین استراتژی کیفیت
مرحله ۵
اجرای استراتژی
مرحله ۶
نظارت بر عملکرد
- ارزیابی اثر بخشی بهبود کیفیت خدمات
- مرور استانداردها و برنامه ها
شناسایی تغییرات در مشتریان _
- شناسایی تغییرات در مشتریان
- تغییر فرهنگ
- بهبود عملکرد
- کاهش هزینه ها
- اهداف کیفیت
- استانداردهای کیفیت
- برنامه های عملی کیفی-سیستم های نظارتی
شکل ۱-۲- مدل بهبود کیفیت خدماتسازمانی (اکبری۱۳۸۶:۶۸

۷-۷-۲ . مدل نانتلوباهیا (Nantel and Bahi)

در سال ۲۰۰۰یک مبنای جدید برای ادراک کیفیت در بانک بیان کردند این مدل کیفیت مدل BSQ در واقع مدل ۱۰ بعدی پاراسورامان در سال ۱۹۸۵ است که به آنها موارد اضافی برای دسترسی نزاکت توسط کارمن بیان شده بود هفت عنصر بازار قیمت و ترفیع ،محصول ،خدمت ،اماکن ،فرایند ،مشارکت ، محیط فیزیکی را به آن افزود بعد از خالص سازی آن ۳۱ آیتم برای کیفیت خدمات بانک بیان کردند این ۳۱آیتم در ۶ بعد کارایی ،امنیت ،دسترسی ، قیمت ملموسات ،و قابلیت اتکا بییان بیان شد .
دانلود پایان نامه
کارایی : شامل نزاکت و دوستی کارکنان توجه شخصیتی به مشتریان و توانایی کارکنان در برانگیختن حس اعتماد را در بر می گیرد و
دسترسی :دسترسی و سرعت تحویل خدمات را ارزیابی می کند.
قیمت: زمینه تحویل خدمات را اندازه می گیرد ملموسات ظاهر تمیزی و امکانات فیزیکی بانک را ارزیابی می کند را بیان می کند.
پرتفولیوی خدمت :حیطه و ناحیه ثبات و پایداری و نوآوری خدمات بانک را بیان می کند .
قابلیت اتکا توانایی انجام دادن خدمت وعده داده شده را به طور دقیق اندازه گیری می کند .( Spathis and Frids and Ghavehi 2004 a.)

۸-۷-۲ . مدل اوپال و ورینس(Oppewal, vrines )

بر مبنای مصاحبه با مدیران بانکها و ترکیب کردن بعضی از ابعاد به۴ بعد جدید رسیدند :
اولین بعد دسترسی که شامل ۷ ویژگی است که به راحتی و آسانی توانایی دسترسی و بدست آوردن خدمت را بیان می کند .
دومین و سومین بعد مربوط به ویژگی افراد است ۵ ویژگی کفایت پرسنل بیشتر متمرکز بر ااطلاعات فنی و مهارتهای آنهاست در حالیکه صحت و مساعدت و دوستی ویژگی های مربوط به قابلیت اعتماد ، اعتماد پذیری و امنیت مربوط است .نهایتاً بعد ملموسات ۷ ویژگی را بیان می کند چهار ویژگی مربوط به فضای فیزیکی که مشتری ضمن خدمت با آن روبرو می شود و ویژگی های جای مانده مربوط به دسته بندی و قیمت است . (Oppewal and vines 2000)
جدول ۱-۲- مدل اندازه گیری کیفیت خدمت اوپال و ورینس

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...