در این پژوهش برای جمعآوری داده های مورد نیاز از دو شیوه استفاده شده است:
پایان نامه - مقاله - پروژه
الف. روش کتابخانهای
جهت تدوین مبانی، تعاریف و مفاهیم نظری از پایان نامه، کتب، نشریات، فصلنامه های داخلی و خارجی و ماهنامهها استفاده شده است. همچنین برای دستیابی به منابع جدید فارسی و خارجی از اطلاعات موجود در سایتهای اینترنتی معتبر استفاده شد.
ب. روش میدانی
به منظور جمعآوری اطلاعات مورد نظر و سنجش متغیرهای تحقیق، از پرسشنامه استفاده شده است. برای از بین بردن عامل مخل ملاحظات اداری و اطمینان افراد از عدم افشای اطلاعات، پرسشنامه ها بدون ذکر نام و نام خانوادگی طراحی شده و به افراد اطمینان داده شده است که پرسشنامه های آنها همه با هم تجزیه و تحلیل آماری شده و نتایج تحقیق صرفاً جهت ارائه در پایان نامه دانشگاهی استفاده میشود. همچنین برای کنترل طول زمان، پرسشنامه ها در مدت کوتاهی توزیع و جمعآوری شد.
۷.۳. روش های آماری تحلیل داده ها
بطور کلی با توجه به اهدف تحقیق، فرضیات تحقیق، مقیاس اندازه گیری و روش تحقیق از تکنیکهای آمار توصیفی و استنباطی و سازماندهی اطلاعات از نرم افزار آماری ۲۱SPSS و در سطح معناداری ۰۵/۰≥P استفاده شده است. روش های آماری مورد استفاده در این پژوهش آمار توصیفی و آمار استنباطی است. به منظور تعیین فراوانی، میانگین، انحراف معیار و رسم نمودارها از شاخصهای توصیفی استفاده شد. به منظور تجزیه و تحلیل استنباطی داده های تحقیق از آزمونهای آماری کلموگروف اسمیرنوف (جهت تعیین نرمال بودن داده ها)، آزمونt تک نمونه ای (برای بررسی تفاوت بین میانگین) , آزمون فریدمن (برای الویت بندی متغیرها) استفاده گردید. آنالیز داده ها به وسیله نرم افزار۲۱SPSS انجام شد.
فصل چهارم:یافته های پژوهش
فصل چهارم:یافته های پژوهش
فصل چهارم
یافته های پژوهش
۱.۴. مقدمه
یکی از قسمت های مهم هر تحقیق تحلیل داده های آن است. این فصل شامل دو بخش می باشد. در بخش اول، به منظور توصیف داده ها از جدول توزیع فراوانی ، شاخص مرکزی میانگین و شاخص پراکندگی انحراف استاندارد و در بخش دوم نیز جهت آزمون فرضیه های تحقیق از آزمون های کلموگروف اسمیرنوف(جهت تعیین نرمال بودن داده ها)، ضریب همبستگی پیرسون(برای بررسی روابط بین متغیرها)، آزمون های t تک نمونه ای، t مستقل، تحلیل واریانس یکطرفه و مانووا(برای بررسی تفاوت بین میانگین) و آزمون فریدمن(برای الویت بندی متغیرها) استفاده گردید. در بررسی آزمون فرضیه‌ها، سطح معنی‌داری برابر با (۰۵/۰≥P) در نظر گرفته شد.
۲.۴. توصیف آماری داده ها
۱.۲.۴.متغیر جنسیت
جدول ۱.۴. توزیع فراوانی جنسیت

 

شاخص
جنسیت
فراوانی درصد
مرد ۱۶۰ ۸۰
زن ۴۰ ۲۰
مجموع ۲۰۰ ۱۰۰

بر اساس جدول ۴.۱و نمایه ۴.۱، ۸۰ درصد از نمونه تحقیق را مردان و ۲۰ درصد را زنان تشکیل می دهند.
نمودار ۱.۴. توزیع درصدی جنسیت
۲.۲.۴. متغیر وضعیت تاهل
جدول ۲.۴. توزیع فراوانی وضعیت تاهل

 

شاخص
وضعیت تاهل
فراوانی درصد
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...