دقت در گزینش و استخدام افرادی که مهارت گروهی و فنی دارند.
استفاده از نظام پیشنهادها برای نظرخواهی از کارکنان
مقاله - پروژه
اندازه گیری مستمر رضایت شغلی کارکنان در دوره های مختلف زمانی و تجزیه و تحلیل این اطلاعات
اتخاذ تصمیم هایی بر اساس نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل این اطلاعات برای رفع موانع دستیابی به رضایت شغلی
اندازه گیری مستمر میزان شایستگی کارکنان و استفاده از برنامه هایی برای بهبود کارکنان
پشتیبانی لازم از مهارتها و تحصیلات کارکنان
۲- در پژوهش حاضر بررسی فرضیه ها نشان داد که سرمایه ساختاری ارتباط معناداری با کیفیت خدمات دارد. لذا، استفاده از موارد زیر باعث افزایش و بهبود سرمایه ساختاری می شود:
قدر دانی و اعطای پاداش به کار گروهی و استفاده از معیارهای عملکردی گروهی
استفاده از نظام های اطلاعاتی که دسترسی به اطلاعات را تسهیل نماید.
استفاده از ساختارهای پیشرفته و مدرن مانند ساختارهای گروهی، پروژه ای و …در قسمت های مختلف.
حمایت از ایده ها و نظریه های جدید
ایجاد جو همکاری و تعامل بین کارکنان
۳- آن گونه که نتایج پژوهش حاضر آشکار ساخت. سرمایه رابطه ای جزو مولفه هایی بود که بیشترین رابطه را با کیفیت خدمات داشت. لذا پیشنهاد می گردد در جهت افزایش سرمایه رابطه ای موارد زیر اعمال گردد:
شناسایی آن دسته از فرایندهای مهم که بیشترین ارزش را برای مددجویان و خانواده های آنها دارند.
طراحی و تدوین مجدد فرایند های مذکور با هدف بهبود ویژگیهای فرایندها(هزینه، زمان، کیفیت و …) به منظور افزایش ارزش برای مددجویان و خانواده های آنها
آموزش رفتار مشتری مداری مناسب برای کارکنانی که ارتباط مستقیم با مددجویان و خانواده های آنها دارند.
تماس و برقراری ارتباط با مددجویان و خانواده های آنها و اطلاع از میزان رضایت آنها بطور مستمر
برگزاری دوره های آموزش طرح تکریم ارباب رجوع برای کارکنان
ب: پیشنهادها برای تحقیقات آتی:
با توجه به نتایج پژوهش حاضر، پیشنهادهای زیر برای تحقیقات آتی ضروری به نظر می رسد.
۱- بررسی روابط متقابل بین اجزای سرمایه فکری
۲- بررسی تاثیر گذاری سرمایه فکری بر عملکرد کارکنان
۳- ارزیابی کیفت خدمات از دیدگاه ارباب رجوع در سطح استانی
۴- بررسی رابطه سرمایه فکری و بهره وری نیروی انسانی
۵- از آنجایی که پژوهش حاضر محدود به استان آذربایجان شرقی می باشد، لذا توصیه می شود که در دیگر استانها نیز پژوهشی در این راستا اجرا شود و نسبت به مقایسه نتایج آنها اقدام گردد.
۶- پیشنها می شود برای جمع آوری داده ها در مورد سرمایه فکری، از روش های مصاحبه، مشاهده و روش های کیفی نیز استفاده گردد و جمع آوری دادها محدود به پرسشنامه نباشد.
۵-۷- محدودیت ها
محدودیت های تحقیق شامل موارد زیر می باشد:
۱- کمبود تحقیقات مشابه در زمینه موضوع تحقیق به علت تازگی موضوع
۲- کمبود کتابهای مربوط به سرمایه فکری و کیفیت خدمات
۳- در دسترس نبودن منابع کتابخانه ای مربوط به موضوع تحقیق
۴- بی انگیزه گی و کوتاهی بعضی از پاسخ دهندگان در دقت به سوالات
۵- محدودیت در توزیع پرسشنامه بدلیل امنیتی بودن محدوده مکانی
۶- ارجاع پرسشنامه از طرف اداره زندانها به مرکز پژوهش سازمان جهت تایید
۷- چون ارزیابی توسط کارکنان می باشد، لذا بیم آن می رود که شاید ملاحظه کاری شده و یا نه بر اساس واقعیات، بلکه بر اساس سلایق پاسخ داده شود.
۵-۸ – خلاصه فصل
در این فصل توزیع فراوانی متغیر ها، از بعد جنسیت، سن، تحصیلات، سابقه فعالیت، محل خدمتی و نوع استخدام مورد بررسی و تفسیر قرار گرفت. سوالات تحقیق بر اساس نمره میانگین و توزیع پراکندگی متغیر ها جواب داده شد. نتایج فرضیه های فرعی و فرضیه اصلی تحقیق مورد تفسیر قرار گرفت. تحقیقات همسو و پیشنهادهایی در راستای نتایج تحقیق و همچنین پیشنهادهایی برای تحقیقات آتی به همراه محدودیت های تحقیق عنوان شد.
فهرست منابع
منابع فارسی:
۱- الوانی م، ریاحی ب. سنجش کیفیت خدمات در بخش عمومی. ماهنامه تدبیر، شماره ١۴١.
۲- ایران نژاد م. ۱۳۸۲٫ روش های تحقیق در علوم اجتماعی. چاپ دوم، تهران: نشر مدیران.
۳- بطحایی ع. ۱۳۸۵٫ بررسی اثرات سرمایه فکری بر عملکرد سازمانی شرکتهای تحت پوشش سازمان گسترش
و نوآوری صنایع و معادن. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهید بهشتی.
۴- جامعی ر، صادقی م. ۱۳۹۱٫ بررسی تاثیر اجزای سرمایه فکری روی بهره وری نیروی انسانی بانک کشاورزی مطالعه موردی شعب غرب کشور. همایش منطقه ای پژوهشها و راه کارهای نوین در حسابداری و مدیریت.
۵- جعفری م. ۱۳۸۵٫ بازنگری مدلهای اندازه گیری سرمایه فکری. یک رویداد کل نگر، چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت، تهران.
۶- حاجی ها ز. ۱۳۸۹٫ گزارشگری دارایی های فکری سازمان در سیستم مدیریت دانش. فصلنامه صنعت لاستیک ایران، ص ۱۰۲٫
۷- خاکی غ. ۱۳۸۹٫ روش تحقیق با رویکرد پایان نامه نویسی. تهران: انتشارات بازتاب،۲۵۰ صفحه.
۸- درخشان م، حسن زاده م. ۱۳۸۶٫ ارزیابی کیفیت خدمات کتابخانه مرکزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور. فصلنامه کتاب، ۷۰: ۴۰-۲۵٫
۹- دستگیر م، محمدی ک. ۱۳۸۸٫ سرمایه فکری گنج تمام نشدنی سازمان. تدبیر، شماره ۲۱۴: ۳۴- ۲۸٫
۱۰- زاهدی م، لطفی زاده ف. ۱۳۸۹٫ ابعاد و مدل های اندازه گیری سرمایه فکری. فصلنامه مطالعات مدیریت، شماره، ۵۵: ۶۳-۳۹٫

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...