۳-۷) نرم افزارهای مورداستفاده
در این پژوهش برای پردازش اطلاعات و تحلیل آنها از نرم افزارSPSS و Amos استفاده شده است. از برخی نرم افزارهای۲۰۱۰OFFICE از قبیل نرم افزار Word نیز استفاده شده است.
پایان نامه - مقاله - پروژه
فصل چهارم
تحلیل داده های
پژوهش
۴-۱) مقدمه
انواع روش های تجزیه و تحلیل داده های تحقیق با توجه به نوع پژوهش ، مسئله پژوهش ، ماهیت فرضیه ها ، نوع نظریه ها ، ابزار به کار رفته برای جمع آوری اطلاعات متفاوت هستند ولی با این وجود می توان اذعان نمود که این روش ها دارای مراحل مشترکی هستند . از این منظر تجزیه و تحلیل و گزارش نویسی داده های پژوهش فرآیندی چند مرحله ای است که طی آن داده هایی که از طریق به کار گیری ابزارهای جمع آوری اطلاعات فراهم آمده اند خلاصه ، کدبندی ، دسته بندی و در نتیجه پردازش می شوند تا زمینه برقراری انواع تحلیل ها و ارتباط ها بین این داده ها به منظور آزمون فرضیه ها فراهم آید . در واقع تحلیل اطلاعات شامل سه مرحله اصلی می باشد : ابتدا شرح و آماده سازی داده های لازم برای آزمون فرضیه ها ، ثبت تحلیل روابط میان متغیرها و در نهایت مقایسه نتایج مشاهده شده با نتایجی که فرضیه ها انتظار داشتند (کامپن هود[۶۰] و کیوی[۶۱] ، ۱۳۸۷ ).
مهم ترین بخش یک کار پژوهشی تجزیه و تحلیل داده های آن است . در این فصل تجزیه و تحلیل داده های آماری به دست آمده از پرسشنامه های تکمیل شده توسط مراجعه کنندگان بستری بیمارستان های دانشگاهی شهرستان کرمانشاه مورد توجه قرار می گیرد. در پژوهش حاضر داده های جمع آوری شده با بهره گرفتن از نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و نتایج در دو بخش آمار توصیفی و آمار استنباطی ارائه شده است . در سنجش آمار توصیفی از شاخص های مرکزی نظیر فراوانی ، درصد فراوانی ، میانگین ، جداول و از شاخص های پراکندگی نظیر انحراف معیار استفاده شده است . در بخش آمار استنباطی نیز برای تجزیه و تحلیل داده های حاصل از پاسخگویی به سوالات پرسشنامه از آزمون های کلوگروف – اسمیرنوف ، رتبه بندی علامت دار ویلکاکسون ، فریدمن و کروسکال – والیس استفاده شده است .
۴-۲) آمار توصیفی
جداول فراوانی مربوط به مشخصات فردی
در این قسمت متغیرهای زمینه ای که ویژگی های فردی پاسخ دهندگان را بر حسب جنس ، سن و میزان تحصیلات مورد بررسی و توصیف قرار داده می شوند .
توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب جنسیت
جدول ( ۴-۱ ) نشان دهنده توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب جنسیت است . داده های جدول نشان می دهد که پاسخ دهندگان مرد۴٫۲ درصد بیشتر از پاسخ دهندگان زن می باشند .
جدول ( ۴-۱ ) توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب جنسیت

 

ردیف جنسیت فراوانی درصد فراوانی
۱ زن ۱۸۴ ۴۷٫۹
۲ مرد ۲۰۰ ۵۲٫۱

نمودار ( ۴-۱ ) توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب جنسیت

نمودار ( ۴-۲ ) درصد فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب جنسیت
توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب گروه سنی
جدول ( ۴-۲ ) نشان دهنده توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب گروه سنی است . داده های جدول نشان می دهد که بیشتر پاسخ دهندگان ( ۳۱ درصد ) در گروه سنی کمتر از ۳۰ سال قرار دارند .

ردیف
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...